www usa

Did an Image File Titled ‘Mexico Did It’ Spread Malware?

In April and Could 2021, readers requested Snopes to research a viral message, unfold primarily via WhatsApp, claiming that a picture file with the title “Mexico did it” was about to be shared on-line and was a car for malware that will rapidly wreak havoc on customers’ cellphones.

The warning, which was additionally extensively posted on Fb, sometimes contained the next textual content:

They will publish a picture that reveals how Covid 19 is cured in Mexico and it’s known as “Mexico did it.” Don’t open it as a result of it enters your telephone in 5 seconds and it can’t be stopped in any manner. It’s a virus. Move it on to your loved ones and associates. Now in addition they stated it on CNN and BBC.

As an illustration of the message’s recognition on Fb, the next screenshot reveals only a selection of posts from late April and early Could 2021:

The viral warning was bogus and adopted the identical sample as the same viral message that started to unfold in the summertime of 2020. We’re issuing a ranking of “False.”

We discovered no proof to help the declare that such a virus even existed. Moreover, as of Could 3, 2021, neither CNN nor BBC had printed or broadcast any reviews that warned the general public about such an imminent malware assault.

In July 2020, Snopes debunked one other viral warning that bore important similarities with the “Mexico did it” message in 2021. On that event, the bogus message learn:

They will begin circulating a video on WhatsApp that reveals how the Covid19 curve is flattening in Argentina. The file known as “Argentina is doing it.” Don’t open it or see it, it hacks your telephone in 10 seconds and it can’t be stopped in any manner. Move the data on to your loved ones and associates. Now in addition they stated it on the CNN.

The 2 messages had been nearly similar. The 2021 model modified the nation from Argentina to Mexico, substituted a picture file for a video file because the putative car for the malware, claimed the virus would take impact in solely 5 seconds versus 10, and falsely claimed that the BBC, in addition to CNN, had reported on the supposed malware assault.

Source link

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *